News Ticker

Despre know-how-ul în turism cu Dragoș Anastasiu

dhe

​​”​​​​​​​​​​​​De foarte multe ori aud argumentul “aici suntem în România, nu merge treaba ca în Germania“, după părerea mea este un blocaj mental.”​​​​​​​​

Ce înseamnă să faci afaceri în România? Cu cine trebuie să te lupţi pentru a reuşi?

Înseamnă multe oportunităţi, aşa cum în multe alte ţări nu există. Înseamnă ceva foarte intens şi palpitant, o permanentă provocare. Lupta principală se dă cu birocraţia şi mentalităţile celor din jur. Miza este să schimbi mentalitatea colaboratorilor şi atitudinea generală. Şi important este să fii perseverent şi să nu cedezi niciodată.

V-am urmărit în emisiunea Arena Leilor. În ce măsură proiectele pe care le-aţi agreat şi în care v-aţi implicat au devenit şi profitabile pe parcurs?

Au fost proiecte pentru care am bătut palma în timpul emisiunii dar care nu s-au materializat, pentru că ceea ce s-a prezentat în emisiune nu a fost acelaşi lucru cu ce s-a găsit în realitate sau pentru că antreprenorii nu au avut curajul să părăsească job-urile lor pentru proiectele chiar de ei propuse. Şi au fost proiecte în care am învestit, dar nu există nici unul cu care să ne putem lăuda cu adevărat în sensul unor profituri semnificative. Totul ţine de antreprenor şi modul în care abordează problema. Mulţi nu înţeleg că noi suntem investitori financiari şi au de la noi aşteptarea să fim implicaţi în management, ceea ce din lipsă de timp nu este posibil.

Aţi trăit şi lucrat mulţi ani în Germania. Aplicaţi un model german de organizare şi leadership şi în afaceri?

Da, chiar şi fără să vreau aplic modelul german, în special cel de gândire. Ceea ce nu este întotdeauna benefic în România pentru că de foarte multe ori aud argumentul “aici suntem în România, nu merge treaba ca în Germania“. Este un blocaj mental, după părerea mea. Noi vrem să trăim ca în Germania, dar să gândim şi muncim ca în România. Sigur, modelul german trebuie adaptat la stilul românesc, dar încerc să păstrez cât mai mult din original. Şi timpul mi-a dat dreptate.

Ce lipseşte turismului românesc pentru a ajunge la un standard occidental şi să atragă implicit mai mulţi turişti din afară?

În primul rând îi lipseşte promovarea corectă şi coerentă. Imaginea României turistice este mult sub realitate. Lumea din jur fie nu ne percepe din punct de vedere turistic, fie ne percepe negativ. Odată ajunşi în România, turiştii străini îşi schimbă percepţia. Şi, în acelaşi timp, avem încă de lucru la produsul turistic (în special la calitatea serviciilor) care nu este unitar (avem hoteluri şi zone de excepţie şi la doi paşi găsim şi calitate sub standarde).

Suntem în continuare într-o perioadă slabă din punct de vedere economic, cum s-a adaptat Eurolines la noul regim financiar?

Perioada pe care am traversat-o a fost desigur dificilă pentru multe business-uri, dar a şi ajutat piaţa să se cureţe de multe afaceri încropite, nesigure. Grupul Eurolines şi-a adaptat strategia optimizând costurile prin eficientizarea proceselor şi a continuat să investească, dovada stând brandul TUI TravelCenter, lansat în septembrie 2011. Punând accent pe produse turistice de calitate, automat acest lucru a însemnat focusarea pe client. Mai ales într-o perioadă nesigură economic, vrei ca banii pe care îi cheltuieşti să-ţi aducă o investiţie maximă, să primeşti ce ai plătit. Acest lucru este valabil pentru clienţii noştri, de aceea continuăm să investim în calitate, siguranţă, diversitate şi profesionalism.

Cum face faţă o companie de transport turistic cu autocare unei ofensive de companii aeriene low-cost? Care sunt avantajele unei călătorii cu autocarul faţă de una cu avionul?

Eurolines a început cu transportul internaţional de persoane cu autocarul, iar apoi a devenit unul dintre top 5 vânzători de bilete de avion din România. Sigur că dacă am face doar transport cu autocarul, avionul ar fi principala concurenţă, însă Grupul Eurolines înseamnă acum în primul rând turism prin aducerea în ţară a brandului TUI TravelCenter, înseamnă autocar (activitate care a consacrat brandul Eurolines), bilete de avion, rent-a-car şi produse conexe industriei turistice. Călătoria cu autocarul are câteva mari avantaje, unul dintre ele fiind autogările unde călătorul are posibilitatea să se îmbarce chiar în oraşul de provenienţa şi să ajungă la destinaţia dorită fără să treacă prin ce presupune călătoria cu avionul. Altul este reprezentat de cantitatea de bagaje permisă care este mult mai generoasă la autocar şi inclusă în preţul biletului. Şi ultimul ar fi că biletul de autocar permite achiziţia lui cu câteva zile înainte de plecare; dacă am urma acelaşi comportament şi la cursele de avion low cost, am constata că preţul biletului poate deveni unul prohibitiv.

Aveţi de gând să vă diversificaţi serviciile cu autocarul astfel încât să devină mai interactive, iar pasagerii să nu resimtă durată, ceva mai lungă decât cu avionul, a unei călătorii cu autocarul?

Cel mai probabil ne vom alinia şi noi celorlalţi membri Eurolines din Europa şi vom introduce wi-fi gratuit, o zonă mai generoasă în autocar dedicată persoanelor care optează pentru un grad mai mare de confort, băuturi răcoritoare sau produse alimentare la cerere.

Ce aduce în plus brandului Eurolines parteneriatul cu TUI Travel Center? Dar pe piaţa de turism din România?

Parteneriatul cu TUI ne aduce în plus produsele, experienţa internaţională, brandul şi know-how-ul turistic. La acestea se adăuga o altă imagine a agenţiilor de turism, al consultanţilor din agenţie, o mai bună pregătire profesională, dar şi mai mult zâmbet (we put a smile on people’s faces , acesta este sloganul TUI în lume), transparenţă şi o mai mare încredere sau, altfel spus, un alt fel de sentiment în legătură cu o agenţie de turism. Acestea sunt obiectivele pe care ni le-am propus când am lansat parteneriatul dintre TUI şi Eurolines. Se pare că şi piaţa de turism avea nevoie de aşa ceva. O piaţă dezorientată şi dezamăgită de multe păţanii din ultimii ani. Turişti romani abandonaţi prin recepţiile hotelurilor, agenţii prin tot felul de spaţii neadecvate, consultanţi de turism care nici nu au deschis cartea de geografie. O piaţă care spune despre agenţiile de turism că “nu le pasă“, care crede că agenţiile sunt nişte intermediari inutili care scumpesc preţul şi care pot dispărea cu banii clienţilor. Într-un astfel de mediu clienţii simt nevoia cuiva despre care să spună “uite, chiar îi pasă de mine şi de cea mai importantă parte a anului pentru mine, concediul“. Simt nevoia unei agenţii în care să intre cu plăcere şi să vorbească cu oameni profesionişti şi “păsători“. Simt nevoia siguranţei concediilor lor.

Aşadar s-a dovedit a fi o mişcare de succes, într-o industrie care avea nevoie de o revigorare…

Rezultatele din primul an stau mărturie pentru acest lucru. Dublarea vânzărilor turistice într-un an greu precum 2012 nu se putea realiza fără încrederea partenerilor, a colaboratorilor dar mai ales a clienţilor. Nimeni nu este perfect şi cu toţii facem greşeli. Clienţii nu vor fi niciodată cu toţii mulţumiţi. O agenţie de turism este dependentă de mult prea mulţi furnizori (transportatori, hoteluri, gastronomi etc.) pentru a fi în stare să controleze toate serviciile pe care le oferă. Iar atunci când ceva nu a mers bine trebuie să stea cu fruntea sus în faţa clienţilor, să fie sinceră şi onestă. Clienţii vor aprecia chiar dacă pe moment s-au supărat. Dar nu-şi vor pierde încrederea. Asta este miza noastră, ne dorim zâmbetul dat de sigla TUI pe feţele clienţilor noştri pentru care dorim ca o călătorie să fie într-adevăr un eveniment de care să-şi aducă aminte mult timp. Succesul din primul an ne face să fim convinşi că vom schimba faţa industriei în următorii ani.

Care este destinaţia dvs. favorită de petrecere a concediului?

Din păcate nu am prea mult timp pentru concedii, cel puţin în ultimii 5 ani. Cele mai multe zile le petrec în ţară, vara pe Litoral unde am o casă. Şi am învăţat să apreciez litoralul românesc. Iar dintre locurile care mi-au plăcut cel mai mult până acum aş pune pe primul loc USA – California.

InfoBox:
Dragoş Anastasiu, de profesie medic, este Preşedintele Eurolines România şi unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din prezent. Cu o experienţă în business de peste 17 ani, Dragoş Anastasiu conduce un grup de 16 firme, cu aprox. 570 de angajaţi care realizează o cifră de afaceri de 180 milioane lei în primele 8 luni din 2012 faţă de 120 milioane înregistrate în aceeaşi perioadă din 2011.

Anunțuri
Despre andreeadanescu (46 de articole)
Media & Public Relations on the serious times, lover of beautiful things on my free time.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: