Ticker știri

Un concept plin de rafinament- „business to leisure”- cu arhitectul Marius Turcu

1

În lobby-ul elegant al Hotelului International Bucureşti, Marius Turcu mi-a povestit despre viziunea sa pentru un spaţiu de cazare care se simte mai mult decât un hotel.  

Cum s-a încadrat hotelul în peisajul natural şi arhitectural din staţiunea Sinaia, făcând inclusiv referire la dezvoltarea urbanistică a localităţii?
Dezvoltarea oraşului regal Sinaia de la sfârşitul secolului al XIX-lea a însemnat ilustrarea unei intenţii urbanistice realizate la standarde înalte de calitate a locuirii şi a imaginii, în acord cu peisajul montan, specificul local şi tendinţele expresiei plastice ale momentului. Numeroase vile reprezentative, Palatul Regal şi anexele, Cazinoul, Gara, dar şi primele hoteluri: Palace, Caraiman, Păltiniş, au impus concepte arhitecturale europene atractive şi viabile. După mijlocul secolului XX, construcţiile care serveau “turismului de masă” s-au abătut radical de la imaginea şi sensul iniţial, inducând o dimensiune contemporană epocii dar în contrast cu tradiţia. Realizat în anul 1982, Hotelul Internaţional a reprezentat din prima o excepţie, prin intenţia de integrare în dimensiunea locului, printr-o compoziţie montană de linii frânte, precum şi prin preluarea tradiţiei arhitecturii locale.

Ne puteţi povesti evoluţia Hotelului International din Sinaia?
Hotelul a fost supus unei modernizări interioare şi upgradat la categoria de 4 stele începând cu anul 2000 după un proiect realizat de societatea Avangarda, inclusiv  centrul de conferinţe, iar în anul 2005 a fost completat cu un centru SPA – Aquarius- de înaltă ţinută şi confort. În anul 2009, hotelului i s-a adăugat o clădire anexă nouă, cuprinzând săli modulate de “training” şi “conference”, parcări acoperite, precum şi un centru de divertisment cu bowling, bar şi sală de jocuri. La ultima intervenţie, cea din anul 2011, hotelul a fost renovat complet. Cu această ocazie, împreună cu echipa managerială am cristalizat standardele de confort, servicii şi o imagine finală care definesc brandul ”International”.

Cum este surprins spaţiul camerei în noul concept de design interior şi reamenajare?

Camera reprezintă elementul care creează o primă impresie clientului şi accentul cade pe ea, ea îţi asigură memoria a locului şi dorinţa de a reveni. De aceea s-a lucrat foarte mult la partea senzitivă: texturi, arome, cromatica care te învăluie, te cuprind ca într-o cabină de lux. Camera se deschide acum  printr-o vitrină generoasă către peisajul natural spectaculos, iar balconul larg, echipat cu locuri de şedere prelungeşte confortul interior cu un spaţiu de tranziţie şi contemplare peisageră “al fresco”. Învelişul interior al camerei, realizat din lambrisări şi mobilier integrat din lemn natural de nuc şi tapiseriile de culoare violet pun în valoare piesa principală a încăperii care este patul, alb şi înalt după model englezesc. Această combinaţie de lemn natural de nuc şi inserţii de alb lucios, ca şi legătura dintre elementul montan, natural şi cel uman, pur, reprezintă cheia plastică a rezolvării arhitecturale a majorităţii spaţiilor interioare. Încăperea de baie reia conceptul “fusion” îmbinând fericit elemente funcţionale cu elemente decorative, clasice şi moderne, din faianţa glazurată albă, oglinda din cristal, marmura bej şi lemnul de nuc. Confortul descris este completat de prezenţa unui “room-bar” prevăzut cu echipamente pentru “tea & coffee” personalizate.

De unde vine plusul tehnologic al încăperilor?
Un plus de confort este adus de integrarea tehnologiilor hoteliere de ultimă generaţie de către proiectantul First Floor. S-a prevăzut aer condiţionat în tandem cu încălzire clasică radiantă pentru senzaţia de “cald de la sursă” în sezoanele reci şi automatizare cu senzori de ”uşa deschisă” împreună cu cartele economizoare, pentru împiedicarea risipei de energie. Iluminatul interior debutează cu prezenţa unei lumini “welcome light” la intrarea în cameră şi este prevăzut cu un “night light” discret. Aparate electrice poziţionate optim asigură alimentarea oricăror “device-uri” de comunicare sau business, inclusiv interfaţă cu flat screen-ul integrat care poate deveni monitor. De altfel, un program de întâmpinare a clientului în cameră explică funcţionarea tuturor echipamentelor, odată cu prezentarea facilitaţilor şi a serviciilor complementare.

Cum au fost gândite spaţiile publice din cadrul hotelului?
“Cealaltă jumătate” a hotelului este reprezentată de spaţiile comune: lobby, zonele de conversaţie, lounge bar-ul “Time”, cele 3 spaţii de alimentaţie, restaurantele Panoramic- cu specific internaţional, Cucina Sofia-cu specific italian şi Tirol-cu specific autriac, centrul de conferinţe Forum-rezolvat în cheie ”business” şi centrul spa Aquarius – o soluţie plastică antică, postmodernă şi hedonistă. Fiecare dintre acestea a fost tratat personalizat, la aceleaşi standarde înalte de echipare tehnologică, de confort şi de imagine cu o atenţie dedicată confortului, siguranţei şi armoniei detaliului.

Ce credeţi, în final, că transmite personalitatea hotelului?
Urmărind posibilităţile limitate ca spaţiu ale soluţiei originale, unitatea de cazare de bază- camera standard a fost realizată arhitectural în linia unui concept “business to leisure”, montan, ca fuziune între elemente clasice de imagine, finisaj şi mobilier şi elemente moderne de alcătuiri de detaliu şi echipare tehnologică. Conceptul de cazare este primitor, confortabil, cald, luminos, articulat, sofisticat, discret, şi nu în ultimul rând, surprinzător. Brandul International se doreşte a fi unul rafinat, dar cu un confort şi aer românesc, trebuie să existe o anumită preţiozitate care dă clasă, dar şi o rezonanţă cu modernitatea.

InfoBox
Marius Turcu este director şi arhitect asociat al biroului de arhitectura Avangarda, din Bucureşti, având o experienţă de peste 24 de ani în domeniul arhitecturii (spaţii rezidenţiale, comerciale, de birouri, pentru sport şi industriale, amenajări interioare şi alte proiecte de urbanism); a fost co-realizator al proiectului de reamenajare al Hotelului International Sinaia.

Poze: Laura Caraculacu

Anunțuri
Despre andreeadanescu (45 de articole)
Media & Public Relations on the serious times, lover of beautiful things on my free time.

1 comentariu la Un concept plin de rafinament- „business to leisure”- cu arhitectul Marius Turcu

  1. Valuable info. Lucky me I discovered your site unintentionally, and I am surprised why this accident did not happened
    earlier! I bookmarked it.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: